vrijdag 8 november 2013

Review: Bourjois Happy Light

Deze blog is veranderd van naam en locatie, en deze pagina wordt dus binnenkort verwijdert. Vanaf nu kunnen jullie deze post en al mijn nieuwe posts lezen op barelypink.be . Hope to see you there! 


Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe lichte foundation botste ik (zoals velen, I know) op de nieuwe Happy Light lijn van Bourjois. Omdat ik heel erg tevreden was over mijn vorige Bourjois foundation, Flower Perfection (lees het hier), wou ik deze ook zeker een kans geven om zich te bewijzen. Uit datzelfde Happy Light gamma testte ik ook 1 van de 2 serum primers en een concealer.



Eerst de foundation. Deze is verkrijgbaar in zes tinten, ik koos de op één na lichtste omdat ik vind dat ze wel vrij donker uitvallen. Ik vrees dat de lichtste tint zelfs nog iets te donker is voor de Sneeuwwitjes onder ons. 
Hij zit in een glazen flesje met een mooi koraalkleurig pompje. Simpel, handig, proper, en meer moet dat niet zijn.






De foundation is zeer vloeibaar, en dat betekent dus ook dat hij makkelijk te verdelen is en dat je er niet veel van nodig hebt. Zoals Bourjois zelf belooft is deze foundation inderdaad heerlijk licht maar dekt hij zeker voldoende en ziet er heel natuurlijk uit. Hij voelt ook lekker zacht aan en droogt je huid niet uit. En zoals we gewend zijn van Bourjois ruikt hij ook lekker fris maar niet té geparfumeerd. We have a winner!

Om een keuze te maken tussen de Matte Serum Primer en de Luminous Serum Primer uit het Happy Light gamma ging het iets minder vlot. Eerst dacht ik voor de Matte te gaan, omdat ik wel hou van een matte make-up look, maar toen ik ze allebei testte in de winkel vond ik de Luminous toch een stuk fijner. 







Deze Luminous Serum Primer heeft een romige textuur en voelt heel erg zacht en hydraterend aan. Hij laat je huid echt stralen dankzij de lichtreflecterende deeltjes die erin zitten. Trouwensssss, er zitten geen siliconen in wat heel erg zeldzaam is voor een primer. Meestal zitten deze vol met siliconen om je poriën en rimpeltjes op te vullen, waardoor sommige mensen last krijgen van verstopte poriën en dus puistjes. We have 
another winner!

Last but not least, de Ultra-covering Concealer. Deze is verkrijgbaar in twee kleuren, Ivoire en Beige rose. Ik koos voor Ivoire omdat ik deze persoonlijk beter bij mezelf passen vond. 



De concealer zit in een leuk compact rond doosje met een spiegeltje. Ideaal voor in je handtas dus. 



Hij is heel romig van textuur en erg dekkend maar voelt toch licht aan. Je hoeft echt enkel je vingertop zachtjes tegen de concealer te drukken en je hebt al genoeg om de donkere kringen onder je ogen te verbergen. Ik gebruik deze concealer het liefst om mijn panda oogjes te verbergen maar het is ook een uitstekende oogschaduw basis. Ladies... Another winner!

Kortom: Hoera voor Happy Light! Alweer een topper van Bourjois!

Hebben jullie ook al iets uit de Happy Light lijn gebruikt? Wat vonden jullie ervan?



Geen opmerkingen: