vrijdag 13 september 2013

Shoplog: KIKO Firenze

Deze blog is veranderd van naam en locatie, en deze pagina wordt dus binnenkort verwijdert. Vanaf nu kunnen jullie deze post en al mijn nieuwe posts lezen op barelypink.be . Hope to see you there!

Vorige week ben ik met mijn vriend voor 5 dagen naar Firenze geweest. Vorig jaar waren we er ook al enkele dagen geweest, en toen ontdekte ik er KIKO. Het was alsof ik in de zevende hemel terecht was gekomen. Een winkeltje, niet al te groot, booooooordevol make-up en beauty producten. En als ik zeg boordevol, bedoel ik ook écht boordevol. Ze hebben er werkelijk alles! Oogschaduwen en nagellakken in alle kleuren die je je maar kan voorstellen, alle soorten foundations en poeders, verschillende primers, verzorgingen voor alle huidtypes... Echt alles, en nog eens heel betaalbaar ook, om maar niet te zeggen goedkoop. Na wat research kwam ik erachter dat het een keten is, en in Milaan zag ik inderdaad dat er in zowat elke straat een winkeltje van KIKO te vinden is. 
Je kan er als (gezonde) vrouw echt heel moeilijk zomaar voorbij lopen. En dat deed ik dus ook niet, ik kocht wat primers, massa's nagellakjes, een face wash en een bronzing powder. Eenmaal thuis had ik er gigantische spijt van dat ik niet meer had gekocht. Wat een fantastische producten, en al zeker voor de paar euro's die je er slechts voor betaald. Via de webshop kon je toen nog niet bestellen vanuit België, maar sinds heel kort wel, hoera! 
Nouja, ik keek er dus al helemaal naar uit om dit jaar terug te gaan, en had speciaal een budget bijeen gespaard om op te doen aan make-up. En eeuuuhm... Daar schiet geen enkele euro van over. 
Het wordt dus een vrij lange shoplog, en ik heb daarom ook een aparte shoplog gemaakt voor de dingen die ik bij KIKO kocht, de andere dingen die ik in Italië kocht krijgen jullie later wel te zien. 

Nu zal ik kort even tonen wat ik kocht, en later zullen jullie reviews over de meeste producten kunnen verwachten.




Omdat ik een vrij lastige huid heb stond ik eerst eventjes te twijfelen welk van deze maskers ik nu precies zou kopen, maar ik kocht ze dan maar gelijk alle drie. Het Purifying masker voor op mijn T-zone (voorhoofd, neus, en kin), waar ik toch aardig wat last kan hebben van puistjes en andere onzuiverheden. Het Hydrating masker voor op mijn wangen of gehele gezicht als ik last heb van droge plekjes. En het Energy masker is een detoxifiërend masker dat ook belooft onzuiverheden tegen te gaan, maar ik vond het eerlijk gezegd vooral cool omdat het een pekzwart, glanzend goedje is en het me gewoon wel leuk lijkt om zoiets op je gezicht te smeren. 
 

Van dit Illuminating masker kocht ik ook twee exemplaren. Het zou je gelaat stralend en energiek achterlaten, en wie wil dat nou niet? Uitproberen die handel!



Dit Neon Glow Light Effect Serum kon ik gewoon niet laten staan. Hoe cool ziet dit er uit?! Het is een doorzichtig serum, en in het midden zitten spiraaltjes van een lichtroze, shiny stof die een mooie glans achterlaat op je huid. 



Deze Purifying Fluid spreekt wat voor zich denk ik. Het is een vocht inbrengende crème tegen onzuiverheden Net wat ik wel kan gebruiken dus.


Bij deze fixerende Invisible Powder hoeft er ook niet al te veel uitleg denk ik. Behalve dan misschien dat er in het deksel een heel leuk sponsachtig dingetje zit waarmee je de poeder heel gemakkelijk kunt aanbrengen.



Deze Soft Focus Foundation Mineral Powder is een foundation in poedervorm, ideaal voor de dagen waarop ik niet veel make-up wil aanhebben. Hij heeft trouwens datzelfde sponsachtig dingetje in het deksel om de poeder mee aan te brengen.



Dit Twinkle Eyepencil uit de nieuwe Dark Heroine collectie vond ik prachtig van kleur. Het is een bruin oogpotlood met een beetje aubergine kleurige glitter in, heel mooi voor zowel boven als onder de ogen en vooral super als je hem een beetje "smudged".


Omdat ik nogal last heb van donkere kringen onder mijn ogen, die ik trouwens ook heel moeilijk kan verbergen met concealer, kocht ik deze Eyes Rescue in de hoop dat die me zou helpen van mijn panda oogjes af te geraken. We zullen zien!


Deze Colour Sphere Eyeshadows waren gewoon onweerstaanbaar. Ze zijn super shiny en glitterig en heel goed gepigmenteerd (geven dus goed kleur af). Het was heel erg moeilijk om een keuze te maken tussen al die mooie kleurtjes, maar ik koos voor een goudkleurige, en bruine en een lichtroze/paarse.



Een mooie nude lipgloss heb je nooit teveel, daarom deze Super Gloss. Ja, zo simpel is het.


Ik ben echt heel erg grote fan van lip markers, zoals deze Long Lasting Colour Lip Marker. Dit soort lippenstift, die eigenlijk gewoon op een viltstift lijkt, blijft echt de heeeele dag op je lippen, en als je niet grondig ontschminkt zit hij er de dag erna ook nog. Ik kocht twee kleurtjes, een koraalrode en een fuchsia roze. 



Deze creamy Full Coverage Concealer is compact, klein & ideaal voor in de handtas. En slaagt er misschien ook in om mijn panda oogjes een beetje weg te werken?

EnerC Booster is een geconcentreerd serum met vitamine C die je kan combineren met je dagelijkse gezichtsverzorging door ervan een paar druppeltjes bij je dagcrème, serum of oogcontourcrème te mengen. Het geeft je huid, guess what... energie, en dat kan ik best wel gebruiken nu de herfst er weer aan zit te komen. 


En last but not least, de Eye Base Primer. Ik was al een tijdje op zoek naar een goede oogschaduw primer omdat, zoals bij veel mensen denk ik, mijn make-up na en hele dag/avond niet altijd meer zit waar hij hoort te zitten. Deze primer krijgt van mij een kans, eens zien wat hij er van bakt.

Ziezo, dat was het. Hopelijk heb ik jullie niet teveel verveeld met deze veel te lange shoplog?!
Ik geef hier nog even snel de website van KIKO mee, dan kunnen jullie zelf eens snuffelen en helemaal gek worden, en zoals ik al zei kan je sinds kort ook vanuit België bestellen via de webshop. 

Als jullie zelf ook al bij KIKO hebben gekocht, laat me zeker eens weten wat jullie er van vinden! En van welke producten die ik heb gekocht zouden jullie graag een review zien?



Geen opmerkingen: