woensdag 18 september 2013

Test: L'oreal Sublimist

Deze blog is veranderd van naam en locatie, en deze pagina wordt dus binnenkort verwijdert. Vanaf nu kunnen jullie deze post en al mijn nieuwe posts lezen op barelypink.be . Hope to see you there!  

 

Velen onder jullie hebben vast wel al het TV-spotje gezien over dit nieuwe gamma producten van L'oréal genaamd Sublimist. En voor degene die het nog niet hebben gezien, post ik het even hieronder, al denk ik wel dat het een beetje verschilt met het spotje dat ze in België op tv tonen maar ik kon enkel deze Franse versie vinden.


L'oréal bracht dit gamma op de markt voor jonge huiden tussen 20 en 35 jaar en belooft dat het je poriën minimaliseert en je huidoppervlakte verfijnt, en dat je er een pixelperfecte huid en een stralende teint aan overhoudt. Dat klinkt gewoon te goed om waar te zijn, niet?! Daarom wou ik het juist zo graag testen. Toevallig was er bij Kruidvat net een actie op de producten van L'oréal (en nog wat andere merken), het tweede artikel was aan halve prijs dus dat kwam heel goed uit. Ik kocht het complete Sublimist gamma en dat bevat een serum, een dagcrème, een magische basis, en een BB-crème. Inderdaad, in het spotje zie je ook nog een concealer voor onder de ogen, maar ik denk dat die in België niet verkrijgbaar is, aangezien ik hem nog nergens heb gezien.


Om de verzorging van je huid 's ochtends te beginnen gebruik je na het reinigen van je gezicht het Corrigerend Serum.



Dit serum beweert de poriën te minimaliseren, en de huidoppervlakte te verfijnen. Ik citeer eventjes wat er op het doosje staat: "VOEL: na 1 minuut, de huidoppervlakte voelt gladder en zijdezacht aan. ZIE: na 1 week, de poriën zijn geminimaliseerd, minder zichtbaar. BEWONDER: na 1 maand, de huid is zichtbaar getransformeerd, de teint is egaler en stralend.". Nou, laten we eens beginnen met het "VOELEN"...



Het is een witte, vrij vloeibare substantie met een lichte roze parelmoerkleurige schijn, en ziet er eigenlijk al mooi en zacht uit op zich. Je hebt slechts één pompje nodig om je hele gezicht te kunnen insmeren. Het trekt heel snel je huid in, en voelt inderdaad al onmiddellijk heel zacht en glad aan...wow!

Na het serum breng je de Corrigerende Hydraterende Dagverzorging aan.



Deze doet je huid, volgens de uitleg op het doosje, direct gehydrateerd en zacht aanvoelen, en voor de rest belooft hij eigenlijk hetzelfde als het serum. Smeren maar!




In dit mooie potje zit een luchtige, lichtroze, zachte crème die heel goed open smeert, waar je dus niet veel van nodig hebt, en snel intrekt. En alweer lost deze crème zijn belofte in. Je voelt onmiddellijk dat je huid echt gehydrateerd wordt en dat hij heel zacht en glad aanvoelt. Oh my... this might really work! Op naar de volgende!

En dat is de Magische Basis.



Deze "bevat optisch vervagende bestanddelen die poriën en oneffenheden in één beweging vervagen en de huid zijdezacht maken". Let's see...



Het is dus geen lichtbruin getinte concealer zoals ik had verwacht, maar eerder een lichtroze crème in een tubetje. Eerst voelt hij een beetje aan als een stugge crème, maar eens je het open smeert voelt het meer poederachtig aan. Eigenlijk heb ik ooit eens een primer gehad die van textuur heel erg op dit lijkt, maar dan in een potje. Het is heel erg moeilijk om uit te leggen, maar als je dit op je oneffenheden doet verdwijnen ze niet, zoals bij een gewone concealer, maar vervagen ze wel zichtbaar. Ik denk dat het meer gaat om het laagje dat er nu overheen ligt, waardoor je make-up er straks beter op gaat hechten. We zullen zien...

En als laatste de BB cream 5-in-1 Instant Perfector.



De vijf effecten die deze ene crème je belooft zijn: "hydrateert tot 24u, vervaagt rode vlekjes, vermindert imperfecties, egaliseert oneffenheden, een stralende teint". En met SPF 25 biedt hij je ook nog eens bescherming tegen UV-stralen.



Deze getinte crème voelt heel erg licht en luchtig aan en hydrateert ook effectief, in tegenstelling tot sommige andere BB-crèmes die meer aanvoelen als een zware foundation. Hij dekt niet perfect, maar dat is uiteraard ook niet de bedoeling van een een BB-crème. Ik merk wel dat de Magische Basis inderdaad zijn werk doet, en dat de make-up heel gemakkelijk en glad aanbrengt over de oneffenheden. En ik heb ook de indruk dat de BB-crème zich na enkele minuutjes beter heeft aangepast aan mijn huidskleur en dat ik er inderdaad al bijna goed genoeg uitzie om de deur uit te gaan.

Ik had nooit verwacht dat al deze producten echt zouden doen wat er wordt beloofd in de reclames en op de verpakkingen, want we weten allemaal wel dat dit dikwijls niet het geval is. Ik ben alvast heel erg benieuwd of ik na een week ook effectief zal "ZIEN" dat mijn huid verbeterd is. Jullie ook?

Ik hou jullie op de hoogte!



Geen opmerkingen: